Wednesday, May 20, 2009

From Penang to Malacca

Assalamualaikum wbt...
Untuk kesekian kalinya...
Trip kali ni adalah ke Negeri Melaka... Bandaraya Bersejarah. Walaupun aku ke Melaka kali ini atas urusan kerja... sempat jugak la aku amik 2-3 keping gambar... macam tak best je ek. Apa pun tak kisah la. Aku taruk je la dalam blog ni.

Actually ni kali ketiga aku ke Melaka... 1st time aku ke melaka... ikut rombongan sekolah. hehe. Banyak perubahan yang telah berlaku.


Salah satu monumen kat dalam sebuah pasaraya... aku pun tak pasti apa namanya tapi betul2 kat depan Mahkota Parade

Apa benda ek...aku rasa macam tinggalan kubu masa perang dulu je... kalau salah fakta jangan marah ek. Yang aku tau Melaka kena serang dengan Portugis tahun 1511.


Kincir Air...


Eye of Malaysia... jauh je gambarnya.


Aku rasa bahtera ni adalah salah satu simbol sejarah kat Melaka ni... Apa pun kesimpulannya pada aku Penang is still the best. Hehehe.

2 comments:

~ShErA~ said...
This comment has been removed by the author.
~ShErA~ said...

penang is still the best???
uishhh..silap kot...Melaka la best..

Post a Comment

fromSALAtoPENANG © 2008. Free Blogspot Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is Edited and brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates